2007-05-20

Szemét-turizmus


Néha feljönnek a fővárosba is kissebb településeken élő honfitársaink gyönyörködni, kultúrálódni és szerencsétpróbálni. A minap épp hallottam, hogy a főkefe lomtalanítás programja megkezdődött és rengeteg érdeklődő követi figyelemmel. Gondoltam körbe tekerek a biciklimmel és viszem a fényképezőm. Nagyon szép vasárnapunk van, sok új gyerek rohangál az utcákon és figyelmes szüleik rögtön ugranak ha netán az utca közepén játszó kisgyerekekre rádudálna pár fővárosi bunkó, s az egész család együtt ugrik. Ezeket a pillanatokat sajnos nem tudtam elkapni, olyan gyorsan mentek végbe. Sajnos én is összetűzésbe keveredtem pár turistával.

Kétszer csak összeszólalkozás volt de hamar inamba szállt a bátorság amikor zsigulival vettek üldözőbe. Szerencsére itt a környéken nagyon sok lépcső köti össze az utcákat így gyorsan igénybe tudtam venni egyet. Hát, így lett gyors vége a mai bringázásomnak.
A lomtalanítás tényleg népszerű, mivel minden háztartásban felgyűlemlik egy év alatt annyi hulladék amivel nem tudunk mit kezdeni: jótékonykodni nem lehet velük, eltüzelni környezetszennyező és a kukánkba se fér bele. Az egyetlen dolog ami bosszant az az, hogy hiába az új szabályzás, hiába jött levél, hogy csak május 21.-én lehet kirakni a szemetet, már csütörtök óta óbégatnak az ablakom alatt és méregetnek amikor megyek a buszmegállóhoz. Mint mindig: pár hülye miatt szívunk. Ami még érdekes: nagyon sok jólöltözött embert láttam a hulladékot cipelni. Ez valahogy tipikus az egyik népcsoportnál nálunk - a legnagyobb szegénység mellett is muszáj a kinézetre és mobilra költeni.

Na várom a rasszizmussal vádoló hozzászólásokat.Katt ide ahhoz a pár képhez ami a bringázás ellenére is jó lett!

No comments: